Tocząca się w Europie wojna oraz wysoka inflacja pogarszają nastroje konsumentów i mogą negatywnie odbić się na popycie na samochody na rynku unijnym. Wszystko to składa się na mało optymistyczny obraz otoczenia gospodarczego, gdzie mamy znacznie droższą produkcję i niższy jej wolumen. A mniejsza produkcja pojazdów, to automatycznie niższy popyt dla całego łańcucha poddostawców.
WięcejW perspektywie najbliższego pół roku Polska może znacząco ograniczyć import węgla z Rosji z uwagi na kończący się sezon grzewczy i mniejsze zapotrzebowanie na ciepło. W dłuższej perspektywie, w przypadku embarga na węgiel energetyczny z Rosji, konieczne będzie zwiększenie importu z pozostałych kierunków.
WięcejTransport jest i będzie branżą w znaczącym stopniu dotkniętą następstwami konfliktu w Ukrainie, m.in. przez problemy z korzystaniem z dotychczasowej sieci transportowej, przerwy i zakłócenia w łańcuchach dostaw oraz narastanie problemów kadrowych. Zapraszamy do lektury raportu.
WięcejW 4q21 na wielu rynkach rolnych odnotowano rekordy cenowe. Przyczyną wzrostów są ograniczenia podażowe, związane z rosnącymi kosztami produkcji w rolnictwie. Wyższe ceny surowców rolnych przekładają się na wzrost kosztów w przetwórstwie spożywczym. W 3q21 koszty branży rosły szybciej niż przychody. Publikacja zawiera prognozy cen produktów rolnych w 2022.
WięcejBy poznać światowe trendy, produkcję i handel w branży kosmetycznej oraz chcąc przeanalizować konkurencję na największych rynkach zbytu przygotowaliśmy raport prezentujący wpływ COVID-19 na branżę beauty, perspektywy średnioterminowe dla światowego i polskiego handlu, przedstawimy także sytuację głównych importerów. Pięknej lektury!
Więcej